11 september 2012.

För några dagar sedan så var det en kund på jobbet som betedde sig lite märkligt i sitt kroppsspråk. Jag studerade honom ifrån kassan en stund, sen gick jag fram och frågade om jag kunde hjälpa till med något. Han vände bort huvudet för att slippa se mig i ögonen och mumlade massa frågor, jag ursäkte mig med att jag inte hörde vad han sa för något (inte så lätt när någon pratar bortvänt mot ett annat håll). Då skulle han ta med mig en bit bort och visa en sak. Han hamnade vid ljushyllan och pekade på några värmeljus och sa:
"Den där gitarren vill jag ha"
"Gitarren?? Vi har inga gitarrer här tyvärr"
"Joooo den DÄR gitarren."
"Jag är ledsen men jag ser ingen gitarr"
 
Snubben var helt övertygad om att det stod en gitarr där. Snacka om knarkhallisar på den. Till slut efter en liten stunds klargörande om att det verkligen inte finns gitarrer på Lagerhaus, så mumlar han:
"Det kanske var på Vero Moda då.."
 
Man ba: Aaaah joooo på Vero Moda säljer dom ju mängder med gitarrer...NOT.
 
Sen var jag tvungen att ta kassan eftersom jag var själv i butiken. Men har ett vakande öga på honom där han gick runt. Och självfallet ser jag hur han plockar ner förpackningar med värmeljus i sin väska. Jag går fram och konfronterar honom. Efter mycket om och men så ger han med sig och tar fram grejjerna ur väskan och jag kollar så han inte har fler varor på sig. Sen går han ut fort från centrumet och försvinner och jag städar upp och tar nästa kund.
 
Det är inte förrän i efterhand som jag faktiskt började tänka på hela scenariot. Skönt att han inte var våldsam mot mig, hade ju kunnat gå illa. Well, jag går vidare. En erfarenhet rikare höhö.
 
Vårt hem börjar sakta men säkert ta form till något fint och inte längre anskrämligt. Känns underbart. Jag lever och andas inredning just nu. Det är typ det enda jag tänker på. Är nyss hemkommen från Åhlens där jag var tvungen att köpa turkosa blockljus till toaletten och vår nya lilla "byrå" där inne. Har även köpt en sjukt snygg tavla som vi har i fönstret i vardagsrummet. Alla detaljer börjar falla på plats och även dom större möblerna. Ska snart köpa en tv-möbel och sedan är vi nästan där. Förutom målandet av väggarna, men det är också på G. Har suttit med färgprover och funderat några dagar nu. Tror vi har bestämt oss :D
 
Imorgon är det jobb som väntar för min del. Men innan det så ska vi ha en myskväll. Det vankas grillning och kall öl när Niklas kommer hem från jobbet, mums!
 
Jag köpte även fyra böcker idag. Det var längesen jag var inne i en bokslukar-period nu. Med ett mysigt hem, hösten på G och glada känslor så ska jag nog ge mig in i böckernas värld igen.
 
Jag och Niklas var ute och åt och var på bio kvällen innan jag var hos chefen på grillmiddag. Vi såg "Snabba Cash 2", fan vad jag vill se trean NU NU NU! :)
 
Om man ska ta och städa lite, laga matlåda, mumsa lite chips, organisera lite och lukta på mina nya böcker kanske... Jo det gör jag.
 
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: hugo

Vad modigt och duktigt gjort av dig som konfronterade honom! BRA jobbat! Jag skulle inte bli förvånad om du blev butikschef eller teamleader eller liknande inom en snar framtid!! Du är ju GRYM på jobbet!! PUSS

2012-09-12 @ 02:54:21
URL: http://livetiqueenstown.blogspot.com

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0