19 juni 2012.

Tjabba.

Läget under kontroll eller något. Haha vad ska man säga, jag är så otroligt oinspirerad till att blogga egentligen. Skriver endast några rader till mina små vänner. Heeeeeeeeeeeeeeej på er! :)

Jag har varit på teater med Niklas, hans mamma, hennes vännina och hennes döttrar. Vi käkade på en restaurang i stan. Det var dyrt as hell men jävligt gott. Jag åt oxfilé. Sen bar det av mot teatern. "De tre musketörerna", en klockren och helt underbar föreställning. Var ungefär en hårdrocksmusikal, så jäkla grym och kul! :) Jag har fått tokmycket mersmak av att gå på teater. Tänker mig en afton med er underbara brudar, käk på någon mysig restaurang, teater och kanske avrunda med något glas på något najs ställe. Åh det borde vi försöka styra ihop någon dag! ...

Annars är jobbet i full rullning. Har jobbat extra några gånger i Sollentuna efter praktiken också, bland annat blev jag inringd i fredags. I lördags jobbade jag i Skärholmen och idag har jag jobbat i Vällingby. De har även ringt mig från Farsta, men just den dagen kunde jag inte. Bra med erfarenhet från olika butiker. Resten av veckan jobbar jag varenda dag utom lördag då det är stängt. Sedan är jag schemalagd jäkligt mycket fram till åtminstonde slutet på augusti och kommer troligen få fler tider efter det som behovsanställd. Dock kommer jag ligga i och söka jobb på annat håll då.

Jag har haft möte med min nya handläggare på arbetsförmedlingen och hör och häpna.. I love her! Hon är väldigt trevlig och otroligt hjälpsam. Hon gör upp planer och ger mig tips och berättar om alla möjligheter som finns, som hon tror skulle passa mig. Första intrycket var jättebra, så ser faktiskt fram emot att träffa henne fler gånger till hösten :)

Lägenheten trivs jag fortfarande kanonbra i, synd att utvecklingen mot hur jag vill ha det går så segt. Men den som väntar på något gott.. Jag känner mig hemma iallafall och trygg och det känns viktigast. Sedan vill jag såklart helst renovera, måla om och inhandla lite fler saker på "listan", men det får vänta lite just nu.

Mellan mig och Nicke Nyfiken är det bara bra :) Vi har känt på sambotjaffs och hur jobbigt det kan vara att leva på varandra ibland, men jag känner att vi klarar det bra. Vi trivs. Vi har väldigt roligt ihop, han gör mig glad och jag älskar honom :) Det känns fantastiskt att kunna göra igen!

Just det, jag har varit i Västerås också. Med mamma och Denice. Vi tog tåget och tillbringade en hel dag med mormor, morfar, kusin och moster. Det är jag extremt tacksam över!! Speciellt eftersom det var så himla länge sedan och vetskapen om att jag inte kommer vara med i sommar när de träffas och hittar på en massa roliga äventyr.

Aja, nu skriker min Dilbanan på mig. Vi ska mysa i soffan och kolla ett avsnitt "Oskyldigt dömd" innan läggdags.
PUSS!!


Kommentarer
Skrivet av: hugo

Vilket härligt inlägg att läsa :)

2012-06-21 @ 23:49:35

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0