24 januari 2012.

I förra veckan ändrades planerna en aning på grund av att jag mådde dåligt, rent fysiskt.
Natten till torsdagen blev en spyig natt, usch! Därmed vilade jag hela torsdagen. På fredagen mådde jag däremot bättre och drog tidigt på morgonen till IKEA med pappa och hans familj. Fick ett badrumsskåp av honom som jag är mycket tacksam över, det var väldigt behövligt!

På kvällen käkade jag och Niklas mysmiddag med marinerad rostbiff med vitlökssmör, sallad, potatisklyftor och bearnaisesås - Så. Jäkla. Gott.

Gott blev det även på lördag och söndag. Lördagen innebar lite shopping, jag shoppade något så trökigt som (men desto nödvändigt) en pärm att sätta i alla lägenhetspapper i och grisen köpte underkläder. På kvällen gick vi ut och käkade på en krog och tog ett glas, sen bar det av hemåt och några vänner kom över en stund på lite skitsnack, mycket trevligt! :)

På söndagen promenerade vi och sen vankades det fet tacokväll och film hihi. Perfekt avslut på veckan!

Den här veckan då..

Igår var en väldigt psykiskt utmanande dag för mig. Jag bröt ihop och började gråta tre gånger vid helt olika tillfällen. Varav en var på ABF framför en kvinna som heter Gunnel, PINSAMT men samtidigt försöker jag tänka att det faktiskt är OKEJ att gråta. Jag gör det nästan ännu jobbigare för mig själv att dessutom kämpa med allt jag har av rädsla för att någon ska se mina tårar. En jobbig situation där pressen blev för stor, men också en lärdom och en erfarenhet faktiskt. Förut hade jag flytt fältet och antagligen inte träffat Gunnel någon mer gång, men nu ska jag baske mig tillbaka och visa att jag minsann kämpar på! :)

Elen slogs av igårmorse vilket gjorde mig väldigt stressad över att jag hade gjort något fel och redan där började min otur. Sent på kvällen kom den tillbaka efter en del krigande med Vattenfall. Felet låg hos dom och de bad till slut om ursäkt och slog på igen tack och lov. En del mat blev förstörd som synd var, men inte mycket att göra åt det. Ska ändå storhandla snart igen.

Måndag - Psykologen. Möte på Arbetsförmedlingen Globen. Ta emot en elektriker som fixade lite saker i lägenheten. Middag ute med mamma och Denice.
Tisdag - Möte på kommunhuset i Rissne. Intervju med en arbetsgivare i Vällingby.
Onsdag - Möte på Soc. Sushikväll med Jennifer, Eliza och Maria.
Torsdag - Tvättstuga 14-18.
Fredag - Storhandla.

Så ser planerna ut så långt.

Intervjun idag gick bra och jag kommer troligen att praktisera på ett företag på heltid i tre månader om allt går som det ska. Det här är väldigt stort för mig och går det hela vägen så kommer jag iallafall ha en merit på mitt CV, vilket jag inte har alls i dagsläget. Nästa vecka är min första dag hur som helst! Jag är fruktansvärt nojig över en del saker. Återkommer mer om det här senare!

Nu ska jag krypa ner i sängen med min Grisidil och titta på film innan jag stänger mina blå för idag. Imorgon ringer klockan tidigt igen!

Puss och kram till er fina ♥
(Glöm aldrig att ni är fantastiska, PRECIS som ni är!)

Kommentarer
Skrivet av: Hugo

Åh vad KUL att det går framåt Millis. Jag är så stolt över dej. Och jag vet hur det är att hålla en fasad, ingen får se hur man egentligen mår. men man mår bättre av att dela bördan. man gör det faktiskt. Och det kan vara bra för själen. KÄMPA på!! och gråt hur mkt du vill :) Va är det för företag du ska praktisera på?? Awesome!!



skriv mer, jag vill veta massor! puss hugo!

2012-01-25 @ 23:13:22

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0