2 december 2011.

Snart måste jag börja skriva 2012 på mina rubriker..hur sjukt?

Anywhore jag är irriterad idag. Vaknade på fel sida om kattlådan så att säga. För det första så har jag sömnproblem med stora insomningssvårigheter. Funderar nästan på sömntabletter men tycker det är lite läskigt efter allt man hört, tänker bara på Nattis beskrivning om ett kliande skellett och så vidare, låter inte kul. Jag avvaktar nog ett tag till och får ta beslut sedan. Anywhore somnade iallafall runt sju på morgonen och var därmed trött som ett as när jag försökte ta mig upp i någorlunda bra tid. Satte mig vid datorn och loggade in på Nordea, men NEJ inte fan hade jag fått pengarna idag heller. Nu var det två veckor sedan jag ansökte. Just när det kommer till mig så ska det alltid krångla till sig. Jag blir så less. Så jaha vad gör jag? Jag har 17 kronor i plånboken och ett konto på minus 11 spänn. Och ingen mat hemma. Inga pengar på mobilen, hemtelen fungerar ej. Ingen möjlighet att ta mig någonstans med SL. Måste på något vänster avboka min tid hos psykologen då jag inte har råd att besöka henne heller, vilket känns piss.

Stackars lilla flicka. Nja kanske inte, men det är jävligt tufft ibland! Jag har varit fattig väldigt länge nu och det är stundtals jättejobbigt. Nog har jag lärt mig att leva med en minimal budget dock. Alltid något erfarenhetsmässigt antar jag. Höhö.

Anywhore efter cirka 1 år och 3 månader ska jag iallafall få flytta. Jag slipper bo i en flyttlåda, en resväska och två plastkassar mer. Jag ska få sova i en riktig säng som inte knarrar och är nära krackelation. Jag ska öppna ett nytt litet kapitel i mitt lilla liv och det känns spännande. Det är väldigt mycket blandade känslor, men jag längtar dit. Jag längtar till den andra januari då jag troligen kommer ha nycklarna i min hand.

Anywhore nu ska jag ta en varm dusch och använda den sista gnutta tvål jag äger och sedan ska jag promenera antingen till Jäänniii eller till Diiileeen :) Handla på ICA för mina sista 17 kronor också. Lutar mot nudlar.

Anywhore latero dudes! Nöff Nöff.

Dagens ord: Anywhore.

Kommentarer
Skrivet av: hugo

sömntabletter= sista utvägen. INTE kul med kliande skellet

2012-01-19 @ 23:55:16
URL: http://livetiqueenstown.blogspot.com

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0