30 augusti 2011.

Idag har jag farit runt som en höna känns det som, fast när jag tänker efter så har jag inte varit på så många ställen ändå. Möte på Soc, fylla i papper, planera, hem och hämta kontoutdraget som jag glömde samt hyreskvittot, snacka med Tommy på tunnelbanan, till Kista och Ciccis jobb eftersom hon var tvungen att fylla i ett papper, tillbaka till Soc, möta upp Jennifer för lite skitsnack och så hem igen. Hursom så har jag känt mig stressad i kroppen iallafall. Sover inte så bra på nätterna och börjar känna mig sjuk.

Nåväl. Min helg var riktigt härlig! I torsdags redan så var jag, Nicke och Robert på sumpans kräftskiva en sväng, strosade runt en liten stund. Där mötte vi Tommy, Jennifer och Eliza. Tillsammans satt vi i en park och hängde ett tag och jag drack lite cider. Sedan sov N över här, mys! Hela fredagen hängde vi och tog det lugnt bara och mot kvällen hookade vi upp med Marcus, Robban, Sara, Robert och Robin. Vi körde först lite häng på Toppis och sen hemmafest. Kul hade jag. Maria, Teddy och hans tjej kom också dit sen. 

På hemvägen köpte jag, Nicke, Robban och Robin fyllekäk på grillen och när jag skulle kolla vilken tid tunnelbanan hem gick så bevittnade jag en misshandel. Obehagligt att höra slag efter slag. När det dessutom fortsatte efter att vi försökt hjälpa till så gömde jag mig och ringde efter polisen. Fantastiskt nog så tog dom mig på allvar och kom med full fart inte alls långt därefter. Efter att ha stått i förhör ett tag så tog jag min kebabtallrik och sicksackade hem mellan alla blåljus och poliser som var utplacerade lite här och var. Tycker det var coolt att dom för en gångs skull skötte sina jobb bra.

Lördagmorgon innebar att jag och mitt bakishuvud steg upp tidigt för att tvätta upp lite kläder i handfatet. Vid 13-tiden bar det av mot Grönan. Så jäkla härligt, trodde verkligen inte jag skulle få gå på Gröna Lund den här sommaren, men det fick jag woho. Jag, Niklas, Marcus, Maria och Robban hängde på Grönan ända tills dom stängde. Vi drack och käkade och åkte grejjer. Efter stängningen så promenerade vi till Josefinas och drack lite till. Sjukt mysigt ställe det där. Sen blev det ännu mer promenerande vid vattnet på Djurgården och till slut tog vi tuben hem. Jag slocknade som en klubbad säl! Söndagen innebar myskväll med mitt Moschel :)

Som förövrigt fyller år på fredag och tänkte ha ett litet kalas här hemma. Hennes mamma+syster och närmsta vänner kommer över på lite fika. Så imorgon tänkte jag ställa mig och baka lite och försöka bidra till kalaset. Torsdagen innebär presentjakt. Nu ska jag kasta i mig lite middag och sen blir det storstädning här hemma. För att bidra lite ännu mer eftersom moschlet jobbar.

Over and Out.

Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0