7e juli 2010.

Vistelsen i Västerås var som vanligt mysig. Älskar att träffa mormor och morfar :) Och självklart moster och kusin också. Hela dagen spenderade vi i princip med att äta haha.. Det blir alltid så himla mycket gott när mormor är i farten! Först lite fika med äppelkaka och vaniljsås, sedan lite lunch med kallskuret och potatissallad, sedan lite jordgubbar på det, för att efter en stund gå in på "klockan tre fikat" (en mycket viktig måltid för mormor och morfar) som bestod av kaffe och en enorm tårta, god som sjutton var den. Efter det börjar det planeras för middag, igår fick vi en supersmarrig fiskgratäng med ris. Efter maten är det självfallet lite mer kaffe och chokladbit och lite annan fika. För att sedan avrunda med ett kvällsmål, te och mackor oftast. Allt är verkligen supergott och man går aldrig hungrig kan jag säga haha..

Vi hann även med att titta på bilder, en hel del snack, lite presentöppning (mormor blev superglad för smyckena jag hade köpt) och vi tog en promenad i området. De har en fin kyrka en liten bit bort och utanför kyrkan fanns det nu ett utegym, skitballt. Det kommer från Kina tydligen, ser ut som en lekpark men är egentligen massa olika träningsmaskiner som passar för alla. Sånt borde verkligen finnas på fler ställen tycker jag!

Vi var hemma strax efter 22.00 och gissa om jag var trött, det är inte en lugn sekund när man är där, syster och kusin busar galet och alla pratar i mun på varandra och försöker överrösta varandra ungefär, men härligt är det ändå! I lagoma mängder ;)

By the way, äntliiiiiigen har vi fått en diskmaskin hem hit (HALLELUJA!) och även en ny spis och en ny micro är på ingång, underbart!

Vad som inte är lika underbart är att jag för lite mer än två veckor sedan sabbade min fotknöl på något vänster, ingen aning om hur. Svullnaden är kvar och det gör ont att röra sig, eventuellt en inflammerad sena eller ett jack i en sena eller vad fan det var.. ont gör det iallafall, hoppas det går över snart!

Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0