Bloggsvacka?

Hej där, det var ett litet tag sedan. Hade inte möjlighet att blogga först och sen hade jag verkligen ingen ork och lust så då gjorde jag det inte helt enkelt. Bloggande ska vara kul och jag gör det när andan faller på :)

I söndags umgicks jag med älsklingen hela dagen och sov kvar där. På måndagmorgon var jag lagom pigg och glad när klockan ringde vid 06.30 och jag hade sovit kanske tre timmar under natten. Jag fick bita i det sura äpplet och knallade hem i regnet på morgonen eftersom älskling skulle till jobbet och jag inte hade något att åka på. Dock gjorde jag iordning mackor till baby som han skulle ha till lunch på jobbet, trots mitt kassa morgonhumör. Väl hemma var det bara att kasta sig in i duschen och käka lite frukost framför Vakna med The Voice innan det var dags att bege sig till psykologen.

Jag pratar och pratar och pratar och min livstillvaro ändras ju självklart inte magiskt men det känns ändå skönt att ventilera sig till någon på det sättet. Någon som faktiskt måste sitta och lyssna i cirka en timme på min livshistoria och som faktiskt verkar förstå. Trots att det är hennes jobb och hon tjänar pengar på det så känner jag att hon tar mig på allvar, på riktigt och verkligen försöker förstå. Det finns inte många som gör det och därför är det riktigt befriande att gå och "snacka av sig".
Efter mötet med min psykolog mötte jag upp Cicci och vi lunchade på en pizzeria, där jag var lite smått kriminell höhö. Tycker det är riktigt löjligt att de tar en avgift om man ska dela på en pizza, trots att det går bra för dem med mängder av gäster varje dag. Och varken dricka eller pizzasallad ingår. SNÅLT! Kan säga att vi struntade i både det första och det andra hihi..



Efter en promenad blev vi godissugna och gick och köpte oss en påse smågodis och hyrde film. Mammut. Den levde tyvärr inte upp till mina förväntningar. Den har fått så himla fina recensioner och jag trodde att den skulle vara något extra, men den kändes bara lång och alldeles för händelselös. Budskapet gick vell fram men nja jag skulle inte rekommendera den. Eller jo kanske till någon överanalyserande filmregissör som fortfarande inte sett den.


Kommentarer
Skrivet av: Hugo

Jag gillade inte Mammut..ångestfilm :S kanske för att jag kunde känna igen mig jävligt mkt :P

2009-10-20 @ 20:49:24
URL: http://theneverending.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

en till med noll i blogginspiration! men blev ett långt inlägg ändå trots allt :)

2009-10-20 @ 21:58:11
URL: http://veronikascrib.blogg.se/

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0