Frustrerad!

Frustration på hög nivå!

Har tagit hand om min syster/dotter nästan varje dag den här veckan och jag har ingenting emot det. Hon är min lilla sötboll och busråtta. Idag trodde jag dock att jag inte skulle behöva passa henne eftersom alla är lediga men icke sa nicke.. Idag var deras andra möte hos familjeterapeuten, ni vet den man dom numera besöker för att kunna rädda deras förhållande. Så dom har varit borta i flera timmar idag och nu ringde hon nyss och frågade om det var okej att dom gick på bio.

" Vad vill du att jag ska säga? "
" Svara bara om det är okej eller inte, vill du inte att vi ska gå på bio eller? "
" NEJ! "
" Nähä då kommer vi hem då.."
" Jag har inget emot att passa syster.."
" Varför säger du att du inte vill att vi ska gå på bio då? "

Ja varför gör jag det? Fundera på den riktigt noga.
Jag gör inte såhär för att straffa dig, utan för att desperat försöka rädda dig. Jag vill se dig lycklig och jag vill att du ska få allt det du har drömt om. Du är värd det! Och hur mycket du än tror och önskar att du själv vet svaret på din egen lycka, så har du FEL! Tyvärr så måste du inse det. Ingenting kan ändras drastiskt och ingenting kommer någonsin att bli som du vill förrän du inser vad du måste göra. Vad du måste göra! I första hand för din egen skull. I andra hand för dina barns skull. Båda dina barn.

Tidigare i veckan så försvann du hela dagen och var borta när det var dags för middag och borta när det blev mörkt och sent och borta när vi satt och tittade på Körslaget. Ingen visste var du var och du svarade inte i telefonen.

Jag trodde han hade mördat dig.

Du var på bio ensam. Satt och tittade på en romantisk komedi och grät för att du var så ensam. Grät för att ingen saknade dig på det sättet du ville bli saknad på. Ingen man iallafall. Ingen man som visade det iallafall. Det är så himla sorgligt att det här fortsätter och fortsätter efter sexton långa år. Jag tänker säga stopp på mitt sätt snart, mycket snart.




Kan inte fatta hur du kan stå ut med dig själv för varje dag som går, betydde jag så jävla lite för dig?

Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0