Det är okej att vara ledsen!

Nu är jag hemma igen, var hos psykologen och sen träffade jag pappa en stund. Vi snackade lite, eller ja han snackade mest o sen gick vi och hämtade den minsta.
Sen drog jag till systemet och inhandlade kvällens dryck, som resulterade i tre cider och tre öl.
På väg hem så stängdes dörrarna till tunnelbanan precis när jag skulle kliva in. Sen stog hon som körde och kollade på mig en stund och jag ba: "Kan du släppa in mig eller?". Vad gör hon då, jo hon hånskrattar åt mig, ler och går in och åker iväg. Jävla fittkärring!!!
Besöket hos psykologen idag gick bra. Jag kämpade som bara den för att hålla tillbaka tårarna. Hon brukar be mig blunda och sen gör vi alltid lite olika övningar som brukar kännas sköna. Idag var det en känslomässigt jobbig övning och jag togs tillbaka i tiden och fick berätta vad jag såg och vad jag kände under en viss händelse. Tårarna blinkades bort och svag som satan försökte jag vara Superman och vara starkast. Den här gången lyckades jag och slapp bryta ihop. Efter övningen så sa hon att: "Emilie det är okej att vara ledsen och det är okej att gråta. Det vet du va?"

Jag har en stor inre styrka och jag är stolt över mig själv att jag orkar fortsätta kämpa...

Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0