Har jag sagt att jag är mamma?

Jora. Nästan iallafall...
Jag har tagit hand om henne grymt mycket sedan hon föddes. Badat, bytt blöjor, lagat mat till och matat, kokat nappar, städat och plockat undan efter, nattat, busat och lekt med, borstat tänder, borstat hår, masserat växtvärkande ben, sjungit för, gosat med, pratat med, läst för och allt där till. Uppfostrat.

Idag har jag hämtat henne från skolan och vi har lagat mat och fikat tillsammans. Mina gooda muffins jag bakade igår, med vanilj-hallon smak och rosa glasyr. Hade lagt in en bild om min kamera hade funkat.
Vi har också läst läxor och hon har fått berätta om sin dag som bestod av bland annat simskola. Jag ska ta med henne till simhallen någon dag så ska hon få visa vad hon har lärt sig. Vi har spelat Memory också som sagt och jag vann båda gångerna så det hela slutade med att jag fick trösta henne i en halvtimme ungefär eftersom hon var så himla ledsen. Jag hade också ett slags "lärande samtal" med henne om att man spelar för skojjs skull och att det inte spelar någon roll vem som vinner. Lilla pluttisen som har blivit så stor är fortfarande väldigt liten ibland.

"Min dotter"



Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0