Svenska flaggan och nittiotalet.

I torsdags var jag i kista med familjen. Köpte lite små prylar och trots att jag är bankrutt nu så var det fan värt det! Jag älskar att shoppa och nya saker gör mig lycklig. Materialist? - Javisst!  Mamma köpte en jättefin bikini också faktiskt, som jag lyckades övertala henne att ta, muhaha jag är bäst.

I fredags var det ju Nationaldagen och jag hade självfallet min "Sverige tröja" på mig, tönt som jag är :) Men jag la faktiskt märke till att massvis med folk hade gult och blått på sig, det måste dom ju ha valt medvetet. Roligt att nationaldagen har blivit röd dag också, har man mer anledning till att fira ordentligt hihi.. Vilket jag givetvis gjorde! På dagen var det lugnt, jag och älskling vandrade runt lite i sumpan och käka på donken och tog det lugnt bara. Runt sex tog familjen sitt pick och pack och drog till landet och partajjandet var snart ett faktum. Klick anlände och vi förfestade i några timmar haha. Tiden går så himla fort jämnt, men det är vell så när man har roligt. Tillslut drog vi iallfall till 90s i gamla stan. Äntligen fick jag se vad det var för ställe and I liked it! :D Nittiotalet äger ^^ Dit ska vi fler gånger i sommar!!


I lördags var det mysdag med pälskling :) VI gick upp och tog oss till soffan och somnade där i några timmar haha, men det var sjukt mysigt! På kvällen käkade vi sjukt god middag. Ugnsbakad falukorv, färskpotatis med café de paris sås och grönsaker. Marängswiss till efterrätt, fast marängerna var lite skumma.. Vi åt medan vi kollade på "A shot at love", vi har typ fastnat lite i den serien, eller det kanske är jag som gjort det och tvingar sötis att följa den med haha. Fast lite kul tycker han nog att det är, trots att det är skruvat och helsjukt. Men desto mer underhållande!

Idag då? Söndag och allt.. Vi har suttit ute större delen av dagen på pälsklings tomt. Pimplat nån drink, svullat jordgubbar och spelat spel. Vad du än säger så ÄGER jag dej numera på "Jude och Hitler". ;)

Nu ska jag glo på "Hata Göteborg", käka lite glass och slutligen sooooomna.
So long fuckers!




Kommentarer
Skrivet av: jonna

hejja sverige gul och blå!

2008-06-09 @ 00:25:54
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0