Fredag den 13:e (Jag vill slå mig fri och flyga iväg!)

Det sägs att det är en otursdag, men vissa menar att det är deras speciella turdag istället. Typ "bara för att" säkert.
Hitills har det varit en skitdag för mig. Jag låg alldeles nyss och försökte sätta fingret på vad det egentligen är som stör mig i just den där grejjen och jag tror faktiskt det handlar om ren svartsjuka! Från min sida då.. Jag är svartsjuk för att jag inte är den där lilla speciella som överöses med kärlek och prylar. Alltså visst grejjer och pengar är inte så betydelsefullt i längden, men det bevisar ju verkligen vem man tycker om mest. Iallafall när det är såhär stora radikala skillnader.
Ena får följa med och välja ut en helt ny garderob full med nya kläder och den andra får inte ens något i födelsedagspresent. Inte ens något litet. Han flyger flera tusen mil för den ena medan han inte ens ringer den andra på flera år. Jag är den andra!

Trots att det inte ens var det här som gjorde mig irriterad och ledsen idag, så kom jag ändå att tänka på det nu. Bryter jag ihop så är det lätt att allt möjligt kommer upp till ytan för en stund. Det är jobbigt, men jag överlever. Ingen har rätt att döma mig för fem öre och jag har självklart inte rätten att döma någon annan heller. Precis allt jag gör har sina skäl och orsaker. Det är så jävla sorgligt att dom verkar följa mig hela livet bara. Jag vill slå mig fri och flyga iväg!!

Jag hatar dig och du vet om det, du har förstört mitt liv.


Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0