Semester.

Jo det känns som att jag har haft semester. Även fast man är ledig typ jämnt, så är det en speciell känsla som måste infinna sig för att det ska kännas som semester. Jag stannade kvar på landet längre än beräknat, därav den sugiga uppdateringen. Det har varit helt underbart mysigt och skönt, med mycket sol och bad :)

Fredag 18:e juli


Det blev bio till slut iallafall och det ångrar jag inte för en sekund. Älskling och jag åkte till Råsunda och såg på "Mamma Mia". Vad tyckte Emilie om den?? - She fucking loved it. Den var helt fantastisk från början till slut och till och med sötnos godkände den. Abbas musik är underbar och Meryl Streep var som gjuten för sin roll. Jag skrattade och grät, samtidigt som jag ständigt fick rysningar längs hela kroppen. Nej jag överdriver inte! Så fort den kommer ut ska den bli min :) Jag rekommenderar den starkt!


Lördag 19:e juli
Något stressig morgon om man säger så.. Mormor och morfar skulle hämta upp mig vid halv nio och jag var ute i sista sekund med packning, duschning och allt där till. Med lite hjälp från baby så hann jag ganska bra ändå, kutade ner till gatan med en nyss svald frukost, som kom upp direkt igen när jag snubblade på sista trappsteget. Närå, skojja bara haha!
Vägen till landet var lång och vi körde fel några gånger. Väl framme så kunde man pusta ut för någon minut och ta en fika. Sedan bar det av mot Ljusterö och Knallemarknaden :) I flera timmar gick vi omkring och strosade och tittade på fina saker. Jag käkade rostade mandlar som var alldeles varma och underbart goda! Fyndade också ett halsband för tio spänn^^ Vid ett av stånden stod det en gubbe som sålde massa skärp för tio kr styck och jag ångrar mig nu i efterhand att jag inte köpte något, för de var faktiskt helt okej. Denice åkte karusell som vanligt och stortrivdes när hon traskade runt med sin nya väska :)
       ... Jag och syster på bilfärjan.

På kvällen kom även Marina, Rune och Linn ut till landet. Jättekul att få träffa dom igen :)


Söndag 20:e juli
Min bebis fyllde 8 år och det var storkalas för henne :) Hennes pappa fyller också år samma dag. Vi var 13 stycken och det var supertrevligt. Jag skrattade halvt ihjäl mig när Ida blåste serpentiner ur näsan!
 
... Jag och lillkusinen.

 
... Min söta 8-åring :)

 
... Partyparty!


Måndag, Tisdag, Onsdag och Torsdag.
Massa mys och bus med syster och kusin. Massa snack med Marina och Rune. Massa kramar med mormor och morfar när de åkte hemåt i måndags. Massa solande (min rygg är numera läckert illröd). Massa badande, jag har hoppat runt i vår pool som en liten unge som tagit överdos av dextrosol typ. Massa käkande, fika hit och dit. Massa läsning i min bok *me like*. Jag tippar på att jag skriver en mindre analys av skiten när jag läst ut den :)  I onsdags var vi vid ett havsbad, som vi döpt till kobadet. Det strosar nämnligen runt kossor på stranden där man badar. Haha skitmysigt faktiskt, hur sjukt det än låter. Tyvärr fastnade de inte på någon bild. När jag smög mig fram med kameran hade dom försvunnit en bit bort till skuggan.
På vägen tillbaks till bilen fick vi gå igenom en hästhage. Där blev jag halvt jagad av en skock rännande får!! Som tur är överlevde jag.

 ... Min snygga mormor! ♥

 ... Badbrudarna!

I torsdags fick jag skjuts till Åkersberga och åkte kommunalt därifrån. Suck på att Roslagsbanan har ändrats. Nu var jag tvungen att åka buss i mer än en timme för att komma till Danderyd. Därifrån var det också buss som gällde, fast inte så långt dock. Brukar annars föredra att åka buss, men just när det är högsommarvärme kanske det inte är det alternativet som lockar mest. Well well det var skitskönt att komma hem trots allt. Hem till min älskling, som faktiskt har bott hemma hos mig även när jag var borta. Hem till en riktig dusch också .. aaaah gudomligt skönt! :)

Nu måste jag nästan sätta fart, så det blir något av den här dagen också. Ska käka och sen handla lite på systemet tänkte jag muhaha.

     Hejs sålänge!

Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0