Gulligt!

Fick ett jättegulligt armband av Denice i söndags. Jag köpte nämnligen en ring till henne på marknaden vi var på för ett tag sedan och hon ville så gärna ge mig något i efterhand. Gullunge!



By the way så var det med största sannolikhet växtvärk som syster hade idag, något som lite alvedon och massage kan råda bot på. Även värme brukar hjälpa. Benhinneinflammation däremot är något som både hon och jag har haft flera gånger, mest jag dock. Det är verkligen ingen höjdare må jag säga och det får man oftast genom att man har överansträngt benet/benen och kanske sprungit eller gått ovanligt mycket. Benhinnorna där musklerna fäster inflammeras och det gör saatana ont :P Då gäller det att vila och inte överbelasta benen, eller ena smalbenet främst som var mitt största problem. Besvären borde ge med sig och om inte så bör man kontakta sjukvården eller något. Då kan det bli kryckor ett tag möjligen. Även barn kan drabbas av benhinneinflammation och det skiljer sig mot vanlig växtvärk. Iallafall enligt mina "erfarenheter".

Nog om det, på lördag kanske jag ska till Gröna Lund =) wiiie!  Det vore grymt kul isåfall. Har inte varit där på länge nu, missat de två, tre sista sommrarna så det är verkligen på tiden! Vill du följa med? ;)


Nu tänkte jag placera mig i sängen och titta på lite American pie eller Sex and the city. Får se vad som lockar mest!

Godnatt gott folk.

Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0