16 januari 2012.

2012.

Jag lever. Och jag mår mycket bättre. Kämpar vidare i allt som är så svårt för mig. Försöker tänka positivt, försöker se och uppskatta det jag faktiskt har och inte bara sörja över det jag har förlorat.

Ett bättre bloggande efter årsskiftet kan jag inte påstå att det blev haha, har inte haft lusten eller tiden känns det som. Mycket som har hänt i och med flytten, mycket positivt. Jag sitter just nu i mitt vardagsrum, i min soffa, med min lappis i knät. Hur underbart? Hur skönt? Hur befriande? - VÄLDIGT!
Jag behövde det här.

Något som är nytt för i år är att min kalender är mer fullbokad nu än på väldigt länge and i like it, jag står inte still och trampar. Bollen är i rullning igen känns det som. Jag tycker alltid det är lite läskigt att skriva att saker och ting känns bättre, för då brukar det oftast skita sig på ett eller annat sätt. Men nu försöker jag bevara min relativt positiva anda och skriva det ändå.. och det känns bra.

Något som också är nytt är att jag har uttalat de där tre orden som jag starkt trodde att jag inte skulle säga eller känna någonsin igen. Jag älskar min pojkvän väldigt mycket och nu vet han om det och jag fick väldigt väldigt fina ord tillbaka. Känns superbra! :)

Kontakten med familjen har förbättrats. Jag har tagit ett beslut att inte på något sätt involvera P i mitt liv längre. Han har gjort bort sig och skadat mig tillräckligt och jag vill inte ha något med honom att göra. Jag har också berättat detta noga för mamma och hon försöker respektera det även om det är tufft ibland. Så fort rätt tillfälle infinner sig så ska jag även prata lite med mormor och morfar och kort klargöra hur läget ser ut. Det kommer att bli jobbigt, men jag känner att det blir bäst så. Nu måste alla missförstånd redas ut och jag ska inte behöva ha dåligt samvete för något längre.

TACK till mina fina vänner (ni vet vilka ni är) som alltid ställer upp och aldrig överger mig. Jag ska försöka vara en sån bra och trogen vän jag bara kan tillbaka!

I helgen var älsklingen på kryssning, så jag var själv hemma. Passade på att på lördagkväll bjuda över pappa, Camilla och Elsa på middag och "husesyn". Det blev lyckat och trevligt! Så himla skönt.

Idag har jag mestadels pysslat om min pluttis som mått allt annat än bra. Försökt hjälpa till så mycket jag bara kan. Hoppas han mår bättre imorgon!

Tisdag - Till banken. Till soc. Till arbetsförmedlingen i Globen för första gången. Nervöst!
Onsdag - Ikea med mamma.
Torsdag - Förvaltaren kommer och ska titta på de saker jag felanmält i lägenheten. Kanske träffa Ange.
Fredag - Ikea med pappa och Camilla. Mysmiddag med Niklas.

Kanske börjar lägga ut lite bilder igen om jag bara hittar min kamerasladd, som är spårlöst borta. Letar vidare!
Nu ska jag fortsätta mysa i min lilla lya :)


Kommentarer
Skrivet av: hugo

DU FÖRTJÄNAR EN EGEN LÄGENHET. jag är så glad för dn skull, du anar inte!!!

2012-01-19 @ 23:45:56
URL: http://livetiqueenstown.blogspot.com

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0