Fan fan fan!!!

Okej jag sitter i skiten och jag är fly förbannad. På dom, på samhället, på mig, på allt.

Skulle åka en station med tunnelbanan hem till Cicci och utan att tänka mig för skickar jag iväg en smsbiljett, en reducerad sådan. Tror ni inte jag åker fast? - Klart jag gör.

Efter mycket snackande fram och tillbaka så ska ena väktaren ringa efter snuten (tillkalla polis, som det så fint heter) men jag är ärlig och säger som det är och han tar alla mina uppgifter och ger mig feta böter.
Vet faktiskt inte vad fasen jag ska ta mig till. En del i mig tänker att det ordnar sig, samtidigt som en annan är upprorisk och vill göra satyg. I grund och botten ligger ansvaret hos mig och jag tjänar inte på att överklaga beslutet heller. Så that´s life. Men låt mig nu få avreagera mig lite snälla?

...

JÄVLAFUCKINGHELVETESFITTSKIIIIT till SL!!!! Jag är arbetslös och ej berättigad till A-kassa och liknande. Detta innebär att jag är fattig. Har inga pengar, have no money! Samhället är sjukt i huvudet och det är fruktansvärt sinnes att vi ska betala så svinigt jävla mycket pengar för att få åka lokaltrafik! En lokaltrafik som för det mesta strular, förseningar och så vidare och äckligt, fult och väldigt otryggt är det också. Nu ska dom tydligen göra om t-banan dessutom och ta bort de flesta säten så att fler människor kan tryckas in som packade sillar och man ska STÅ hela sin jävla resväg. Kul om man åker i två timmar till jobbet eller liknande. Hur som, det är STÖRT och ORIMLIGT att vi ska betala dom här stora summorna pengar varje fucking månad för att kunna resa med lokaltrafik. Fan det är många heltidsanställda kvinnor och män som knappt får det att gå ihop pga SLs dyra priser. Ska vi alla köpa bilar och fördärva miljön istället?? Nej då är lokaltrafiken ett bättre och skonsammare alternativ, förutom när det gäller ekonomin. Som tyvärr styr våra liv. De flestas.

Idag betalade jag ett reducerat pris för att åka en fucking liten station. Jag BETALADE ett DYRT PRIS och nu sitter jag med böter upp över öronen. Ångest är förnamnet.

Vill säga ett extra tack till de väktarna som pratade högt och lät mig förnedras inför alla. Puss till er.

Och fuck you SL.


Håller någon med mig om att det är galet höga priser i dagsläget för att kunna åka lokaltrafik?

Har jag en poäng eller tycker ni att jag är blåst? - Tyck som ni vill.


Kommentarer
Skrivet av: Sessan

Vad kostar det på ett ungefär att åka med lokaltråfiken där du bor?

Vet själv hur det är att vara utan pengar, riktigt dyrt med buss/tåg etc.

2009-09-11 @ 08:58:55
URL: http://victoria87.blogg.se/
Skrivet av: Sessan

Kan man åka i hela Stockholms län då?

Här kostar ett månadskort 640:- så ganska dyrt här med.

Tack tack, är ganska så nervös ska jag lova.

Hoppas du får en fin dag.

Några planer för dagen?

2009-09-11 @ 09:54:54
URL: http://victoria87.blogg.se/
Skrivet av: Blubbo

Faan! Till att börja med hade de ju kunnat sköta det snyggare. Det kallas professionalism å de ingår tammefan i alla yrkesroller som har med människor att göra!



Det är verkligen snusk äckelpäckel dyrt, men du hade ju fortfarande en biljett. Inte sant? Då kan de la fan åtminstone ge dig mindre böter eller nått, gaah! Jag kan meddela att varje gång jag är uppe i Stockholm åker jag reducerat



Hade jag dessutom vetat hade du ju kunnat få ett personnummer av mig att använda..

2009-09-11 @ 10:51:53
URL: http://blubbo.blogg.se/

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0