Boys don't cry.

Hela dagen har jag kört på en morgontrött-look, ibland måste man ha sånna dagar också.



Som jag hade på känn så kunde jag överhuvudtaget inte sova inatt. Alls.
Delvis pågrundav för mycket tankar och delvis av en sprängande huvudvärk. När jag äntligen lyckades lätta på trycket i huvudet efter flitigt användande av spikmattan och alvedon så fastnade jag såklart i en film. Jag hade sett lite av den förut men aldrig hela och den var så bra att jag helt enkelt inte kunde stänga av tv:n.

Boys don't cry



Filmen är en amerikansk independent-dramafilm från 1999. Den baseras på den verkliga historien om Brandon Teena, en ung könsöverskridande person, född kvinna, som våldtogs och mördades av sina manliga vänner efter att de fått reda på att han haft biologiskt feminina egenskaper. Hilary Swank spelar Brandon Teena och Chloë Sevigny spelar Brandons flickvän, Lana Tisedale.

Enligt mig gjorde de båda lysande rollprestationer, framförallt Hilary Swank. Hon förtjänade verkligen den Oscar hon fick 1999 för bästa kvinnliga huvudroll.

Jag rekommenderar den starkt!



Någon mer som har sett den? Vad tyckte ni om filmen?


Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0