Pre-jul?

Idag har jag alltså varit i svängen i kista och handlat en sista grej till mormor och syster.
Efter jäktande och bilkrångel och massa tjaffs bar det äntligen av till far min. Där blev jag bjuden på en supergod middag bestående av ris och laxgryta. Skitgott var det. Frågade till och med efter receptet det ni!

Laxgryta

Skär lax i bitar, stek upp.
Hacka ner massa olika paprikor och stek upp. Eventuellt purjolök också.
Häll i en kokosmjölk.
Krydda med sambal olek (stavning?) och massa curry.
Låt småputtra.

As simple as that, schweingott!

Systrarna blev mer än nöjda med sina julklappar iallafall. Highscore till mig! Jag ska tydligen få någon liten klapp på julafton som papput kommer förbi med, trevligt! :)

Kolla vad sjukt stor min tolvåriga syrra blivit! G A L E T!



Nu ska jag fortsätta snacka skit med bästis och älskling och lyssna på mina gamla discodängor på hög volym :D

Kommentarer
Skrivet av: Malle - Hockeyfru

va härligt! söt bild på er!

ha en underbar jul!

2009-12-23 @ 11:04:09
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Skrivet av: Lana

Hej, jag gör inget speciellt. ): lyssnar på musik i högsta volym! dudå?

2009-12-23 @ 12:50:53
URL: http://kidnappad.blogg.se/

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0