Det här med vin...

Ikväll blir det troligtvis lite förtäring av någon slags alkoholhaltig dryck.
Mitt problem är att jag inte vet vad jag ska köpa. De flesta av mina vänner älskar vin och köper en tetra eller en flaska och that´s it liksom. Billigt och bra. Jag avskyr vin. Så det är inte ett alternativ ens, jag har försökt lära mig tycka om det, dels för att det ekonomiskt vore bra att festa på vin men framförallt för att det är en sån social dryck. De flesta fina middagar serverar folk vin till. Och jag får bara inte i mig det. Samma sak med kaffe, det smakar vidrigt tycker jag! Känns lite halvroligt att jämnt be om saft eller liknande när det vankas kalas och fika. Haha.

 

Självklart är det inte ingen som säger att jag måste dricka de där dryckerna, men jag önskar att jag kunde gilla dom. Ikväll till exempel så vet jag inte vad det blir för min del, blanda drinkar vore kul och gott men jag har inte råd just nu med massa olika "ingredienser" till en drink. Cider och öl blir ganska dyrt i längden när man köper ett par stycken liksom.

Som Hugo skulle sagt: "Vilket I-lands problem!"

Kommentarer

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0