Att skriva och läsa.

Ända sedan jag var jätteliten har jag älskat att skriva och läsa. Svenska har alltid varit ett av favoritämnena i skolan och att få utttrycka mig i mina egna ord är wunderbart. Kreativitet i många olika former, brinner jag för.
Det är den största anledningen till att jag började blogga också. Trots att den här bloggen för det mesta inte innehåller något vettigt, så älskar jag den. Jag älskar känslan av att orden lämnar min hjärnfabrik och lägger sig på datorskärmen. Under många år har jag fört någon typ av dagbok och skrivit ner tankar och känslor, men även helt random texter. För någon dag sedan beslutade jag mig även för att ignorera många grammatiska regler, som jag alltid varit så noga med förut. En del är så sjukt inpräntade i huvudet att dom kommer automatiskt, men jag försöker faktiskt skita i många sånna regler från och med nu.

These are my words and I write how I wan´t to ;)


När jag var liten så var jag dessutom en riktig bokslukare. Nya böcker fanns alltid på önskelistorna och morfar brukar ofta berätta om att när man inte kunde hitta mig på en stund så visste alla att jag satt i något hörn och läste. Läsningen tappade jag för ett bra tag sen, men känner att det kanske är dags att ta upp den igen. Känslan av att bli helt uppslukad av en bra bok är ju faktiskt helt fantastisk.

Jag fick en bok i en ELLE-tidning för inte så länge sen och har nu suttit en stund på balkongen och läst några kapitel. Den verkar ganska bra :)
  ... Någon som har läst den?


Kommentarer
Skrivet av: Q

ja, jag har läst den...jättebra!

2009-08-24 @ 20:35:31
Skrivet av: Emilie

Åh vad kul :D

2009-08-24 @ 20:56:20
URL: http://misspinglan.blogg.se/

Ordet är fritt

Ditt fina namn?:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mail: (endast jag som ser den)

Har du också en blogg?

Skriv dina ord här!

Trackback
RSS 2.0